Alle kategorier
Erhverv & Kontor
Elektronik & Medie
Mode & Accessories
Dagligvarer & Madspild
Sundhed & Personlig Pleje
Hjem & Møbler
Børn & Familie
Sport & Udendørs
Søg i ZoneOffer
Tænk tilbage. Forestil dig København i begyndelsen af 1990’erne. Butikkerne bugnede af rengøringsmidler, men overskuelighed? Ikke eksisterende. Netop i denne kaotiske jungel opstod idéen til CleanHouse – et sted, hvor renhed, service og bæredygtighed blev opskriften på en butik, danskerne hurtigt kom til at elske. Grundlæggerne, to passionerede brødre med sans for både forretning og grøn omstilling, troede på, at det kunne gøres bedre. De ønskede et sted, hvor kunderne følte sig hjemme, fik solid vejledning, og hvor produkterne både var effektive og miljøvenlige.
CleanHouse begyndte som en lille butik på Frederiksberg, hvor søndagsåbent og personlig betjening hurtigt blev deres varemærker. Rygtet om den gode stemning spredte sig som ringe i vandet, og kort efter var CleanHouse ikke længere kun et københavnerfænomen – butikker prydede bybilledet fra Aarhus til Odense. At gå på kompromis med hverken kvalitet eller kundeservice blev opskriften på denne vækst.
CleanHouse ramte dog især plet med sit brede sortiment af alt fra traditionelle rengøringsprodukter til specialiserede løsninger for allergikere og miljøbevidste. De tog tidligt de miljømærkede produkter ind, længe før “bæredygtighed” blev et buzzword hos de store dagligvarekæder. Det var modigt – men også nøglen til, at CleanHouse hurtigt fik en kant på markedet.
Du har måske selv mærket det. Stemningen er anderledes hos CleanHouse. Butikken emmer af venlighed, hylderne er ryddelige, og medarbejderne står klar med gode råd om alt fra vinpletter til svanemærkede produkter. De fleste besøgende ender ofte med at lære noget nyt, for CleanHouse investerer i uddannelse af personalet – det mærkes.
Allerede i starten af 2000’erne lancerede CleanHouse deres eget sortiment af økologiske rengøringsmidler. Tanken var enkel: Hvorfor ikke gøre rent på en måde, der er god for både hjemmet og miljøet? Her satte de kursen før de fleste konkurrenter – og forbrugerne fulgte trop.
Digitaliseringen gik hurtigt, men CleanHouse var med fra start. Allerede i 2008 fik de stablet deres første webshop på benene – dengang noget af en bedrift for en specialiseret detailbutik. Onlinesalget steg, og snart kunne kunder i hele landet bestille rengøring hjem med blot få klik.
CleanHouse har forstået at tænke i samarbejder. De var blandt de første til at lancere fælles kampagner med miljøorganisationer, og deres partnerskab med producenter af klimavenlige produkter har flyttet grænser for, hvad rengøringsbranchen kan. Det har været win-win, både for kunden og miljøet.
Lad os tage en nærmere kigger. Hvor CleanHouse har specialiseret sig i renhed, tilbyder Matas og Bilka ofte rengøringsprodukter som ekstra i et bredt sortiment. Matas fokuserer tungt på personlig pleje, og Bilka satser på lave priser via store volumener. Hos CleanHouse handler det i stedet om at gå i dybden: Kunder får adgang til specialrådgivning, et langt større udvalg af niche- og miljøvenlige produkter, og en butikskultur præget af faglighed.
Matas og Bilka følger trends – CleanHouse skaber dem. For eksempel var CleanHouse først med sæber uden mikroplastik, biologisk nedbrydelige svampe og refill-muligheder, længe før disse fandtes på hylderne ved konkurrenterne.
Prisen? Jo, CleanHouse er ikke altid billigst. Til gengæld er du sikker på at få kvalitet, testet og håndplukket. Udvalget er både bredere og ofte dybere end hos konkurrenterne, specielt når det gælder allergivenlige og økologiske alternativer. Det samme gælder servicen – du glemmer sjældent et besøg hos CleanHouse. Ganske enkelt fordi du bliver mødt af folk, der brænder for det, de laver.
Danskere har gang på gang valgt CleanHouse som deres foretrukne rengøringsbutik. Hvorfor? Fordi de føler sig forstået. Hver femte kunde har handlet i butikken mere end ti gange. Det siger lidt om troværdigheden, ikke sandt?
Det er som at komme hjem til en ven, der lige har støvsuget og sat kaffe over. Ikke mange butikker forstår at skabe denne tillid længere, men CleanHouse har knækket koden. Måske er det derfor, de stadig står stærkt, selv når konkurrenter må skære ned eller omstrukturere.
Rengøringsbranchen udvikler sig hurtigt, og hos CleanHouse hviler man ikke på laurbærrene. Fokus er nu rettet mod endnu grønnere løsninger – alt fra emballage, leveringsmetoder til cirkulære produktkoncepter. Med visioner om at være både førstevalg og foregangsbutik, ligger der et spændende kapitel og venter forude.
CleanHouse arbejder tæt sammen med innovationspartnere om at udvikle “intelligente” rengøringsløsninger, der tager højde for både sundhed, klima og økonomi. Alt dette gør kæden til en vigtig aktør i dansk detailhandel. Hvor andre følger strømmen, leder CleanHouse vejen – præcis som de har gjort siden starten.
Valget er dit. Står du og mangler rengøringsprodukter, har du utallige muligheder. Men hvilken butik forstår dig, rådgiver dig, og tager ansvar for miljøet? CleanHouse gør. Med et skarpt blik for kvalitet, service og bæredygtighed, har CleanHouse skrevet sig ind i danskernes hjerter. Det handler ikke bare om at gøre rent, men om at gøre det med omtanke og viden. Den rejse, CleanHouse har været på, er bevis på, at passion og innovation stadig kan ændre et marked – og vores hverdag.